Strona główna > Jak przeciwdziałać zakwaszeniu? > Odkwaszenie organizmu – sprawdzone sposoby.

Jeśli chcemy skutecznie odkwasić organizm, to potrzebna jest przede wszystkim wiedza które ze spożywanych produktów wpływają na podwyższony poziom zakwaszenia i zakłócają równowagę prawidłowego pH organizmu.

Sama wiedza jednak nie wystarczy i trzeba jeszcze wprowadzić nowe zasady skutecznie w życie, aby pozbyć się nadmiernego zmęczenia i problemów ze skórą, będących efektem zakwaszenia organizmu. Oczywiście w skutecznej walce w odkwaszeniu organizmu najważniejsze jest ograniczenie spożycia produktów, które powodują zakwaszenie, jedzenie w regularnych odstępach czasu, najlepiej pięć posiłków dziennie, w spokoju i bez pośpiechu.

Do tego oczywiście dochodzi nawadnianie organizmu, czyli spożycie co najmniej 2 litry wody mineralnej dziennie, a dzień dobrze jest zacząć od szklanki wody mineralnej z cytryną i dodatkiem miodu.

Bardzo pomocne są także napoje ziołowe, w tym napar z mięty, pokrzywy, czystka, skrzypu oraz z zielonej herbaty. Takie napoje i napary pozwalają utrzymać prawidłową równowagę kwasowo – zasadową, przyśpieszają przemianę materii i oczyszczają organizm ze złogów toksyn. Na zakwaszony organizm zbawienne działanie maja owoce i warzywa, których spożycie to także nieoceniona porcja witamin i minerałów.

Bardzo dobrym pomysłem jest spożywanie zielonych koktajli, a oprócz tego rewelacyjnie na organizm działają buraki, marchew, pietruszka, seler naciowy, jarmuż i kiełki, z których można przygotować koktajle lub pyszne surówki.

Warto wprowadzić do diety kaszę jaglaną, która jest nieocenionym pomocnikiem w zwalczaniu zakwaszeniu organizmu. Oprócz tego wpływa pozytywnie na proces trawienia i na objawy infekcji bakteryjnych. Kasze jaglaną warto wprowadzić do diety w różnych postaciach, na stronach internetowych znajdziemy dużo przepisów, gdzie kasza jest nie tylko dodatkiem do obiadu, ale także składnikiem deserów i wielu innych ciekawych potraw.

Pamiętajmy także o olejach roślinnych, w tym oliwie z oliwek, oleju lnianym, z pestek dyni czy z wiesiołka, których nie może zabraknąć w naszej kuchni. Prawidłowo skomponowana dieta pozwoli na zachowanie równowagi kwasowo – zasadowej, jeśli do tego dodamy aktywność fizyczną, walkę ze stresem, odstawimy wszelkie używki i zapewnimy sobie odpowiednią ilość snu, to z pewnością wpłynie to lepsze samopoczucie oraz promienny wygląd.