Strona główna > Ciekawe porady > 5 PROSTYCH KROKÓW DO ODKWASZENIA ORGANIZMU (DOMOWYM SPOSOBEM) CZ II

Odkwaszenie organizmu jest możliwe m.in. dzięki jedzeniu zdrowych tłuszczy, ograniczeniu nabiału, glutenu, mięsa oraz stresu!

JEDZ ZDROWE TŁUSZCZE

Zdrowe tłuszcze zawierają odpowiednie ilości kwasów omega 3, a więc kwasów, których nasz organizm nie potrafi produkować i pozyskuje je jedynie z pożywienia. Tego typu, zdrowe tłuszcze dostarczają dużo energii, zapewniają zdrowy wygląd skóry, prawidłowe trawienie oraz lepszą pracę mózgu. Należy zapomnieć o margarynie i rafinowanych olejach, które znajdują się m.in. w gotowych potrawach i słodyczach. Najlepiej stosować nierafinowanych tłuszczy takich jak: oliwy z oliwek, oleju kokosowego czy lnianego. Olej kokosowy zawiera aż 90% nasyconych tłuszczy oraz bardzo duże ilości kwasu laurynowego, który ma bardzo pozytywny wpływ na nasz organizm (kwas ten znajduje się np. w mleku matki, a więc w najbardziej odżywczym jedzeniu na świecie).

OGRANICZ NABIAŁ, GLUTEN I MIĘSO

Ogranicz nie oznacza – zrezygnuj. Ogranicz oznacza – staraj się różnicować swoją dietę i jeść rozsądne ilości nabiału, glutenu czy mięsa. Zbyt częste spożywanie mleka krowiego, wg naukowców, może prowadzić nie tylko do zakwaszenia organizmu, ale w długim okresie do powstawania nowotworów, w szczególności raka jajnika, piersi i prostaty. Warto więc co jakiś czas zamienić szklankę mleka krowiego na mleko migdałowe, które z pewnością nie pogorszy kondycji naszego organizmu. Aby nie dopuścić do zakwaszenia organizmu warto również ograniczyć gluten, a więc jedno z najbardziej szkodliwych dla naszego organizmu białek. Gluten zapewnia miękkość i puszystość naszego pieczywa, ale jednocześnie zawiera szkodliwe dla człowieka składniki. Warto również wiedzieć, że pszenica zawiera aglutyninę, a więc gen, który ma chronić plony przed grzybami i różnego rodzaju larwami. Gen, który chroni plony jednocześnie niszczy nasze zdrowie. Największe stężenie tego toksycznego związku znajduje się w kiełkach pszenicy. Spożywanie produktów pszenicznych w zbyt dużych ilościach prowadzi do otyłości, reumatoidalnego zapalenia stawów, nieszczelności jelit a także do ich uszkodzenia. Pszenica może wywoływać celiakię oraz nasilać jej działanie. Dlatego też, warto 2-3 razy w tygodniu zrobić sobie małą przerwę od nabiału, mięsa i glutenu. Dziś, w dobie internetu, łatwo znaleźć pomysły np. na bezmięsne czy bezglutenowe posiłki.

NIE STRESUJ SIĘ!

Ograniczenie stresu może być trudniejsze niż wprowadzenie nawet najbardziej restrykcyjnej diety. Jednak znalezienie sposobu na redukcję stresu może być krokiem milowym dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Gdy nasz organizm jest zestresowany zapomina o funkcjach układu trawiennego, endokrynologicznego, procesie wzrostu czy odnowy. Wszystko skupia się jedynie na funkcji przetrwania i przygotowaniu organizmu do ucieczki lub walki. Co więcej, stres prowadzi również do otyłości, chorób serca czy osłabienia odporności. Jednym z najlepszych i najtańszych sposobów na ograniczenie stresu jest

RUCH – spacer, bieganie, jazda na rowerze czy pływanie.