Strona główna > Ciekawe porady > 5 PROSTYCH KROKÓW DO ODKWASZENIA ORGANIZMU (DOMOWYM SPOSOBEM) CZ I

Codzienne spożywanie produktów, które zakwaszają organizm może prowadzić do nadaktywności systemu odpornościowego, stanów zapalnych czy kandydozy. Widocznym, odczuwalnym efektem może być występowanie problemów z trawieniem, grzybicy, zaparć czy wzdęć. Co więcej, zakwaszony organizm może stać się źródłem napadów głodu (np. słodyczowego) czy otyłości lub trudności w odchudzaniu. Zakwaszony organizm to organizm słaby, pozbawiony energii, senny, podatny na różnego rodzaju infekcje, bóle głowy.

Sposobem na walkę z problemami zdrowotnymi czy otyłością może być więc zmiana diety – ograniczenie spożywania produktów bogatych w cukier i tłuszcze, białego pieczywa, kawy, herbaty czy czekolady. Zmiana diety pozwoli uregulować pH organizmu i zapewnić mu równowagę, energię i zdrowie. Aby przekonać się jaki poziom pH ma nasz organizm wystarczy kupić w aptece papierek lakmusowy. Dzięki temu będziemy mogli samodzielnie ocenić pH moczu i dowiedzieć się jak zdrowy jest nasz organizm. W przypadku gdy pH moczu jest niższe niż 6.8 mamy do czynienia z ukrytym zakwaszeniem tkanek. Innymi słowy organizm jest ubogi w dwuwęglan potasu, sodu, wapnia i magnezu i jednocześnie obfituje w kwasy pochodzenia białkowego (kwas azotowy, siarkowy, fosforowy i moczowy). Z tego względu możemy cierpieć np. na bóle stawów. Optymalnym poziomem pH dla naszego organizmu jest wartość 7,365. Aby osiągnąć tę wartość należy jeść dużo zielonych produktów oraz dużo, i zdrowo, pić. Jedzenie „zielonych” jest korzystne dla naszego zdrowia ze względu na to, że zielone, liściaste warzywa zaliczają się do tzw. żywności zasadowej. Dzięki temu, posiadają bardzo dużo witamin, minerałów oraz składników odżywczych o właściwościach alkalizujących.

Zaleca się więc, by codziennie spożywać szpinak, rukolę, kapustę, różnego rodzaju sałaty (z wyjątkiem lodowej, gdyż ta nie może poszczycić się szczególnymi właściwościami), jarmuż czy szczypiorek. Co więcej, do codziennej diet warto włączyć m.in. avocado, zielony groszek, ogórki, bób, paprykę, młody jęczmień czy algi takie jak spirulina czy chlorella.

O co chodzi w zdrowym piciu?

Przede wszystkim należy ograniczyć lub całkowicie zapomnieć o słodkich napojach i sokach, które odwadniają organizm, m.in. przez obecność substancji konserwujących, chemii szkodzą zdrowiu. Picie słodkich napojów może skutkować obrzękiem nóg, bólami głowy czy opuchlizną twarzy. Nawodnienie organizmu, tak ważne dla prawidłowego funkcjonowania, jest możliwe dzięki piciu dużych ilości wody oraz naturalnych (np. świeżo wyciskanych) soków owocowych i warzywnych. Wskazane jest również picie herbat ziołowych czy owocowych (pod warunkiem że są naturalne).

Aby zmienić przyzwyczajenia i skutecznie nawadniać organizm warto każdego ranka, zamiast kawy czy herbaty, wypić szklankę wody z cytryną. Przed posiłkami można również pić wodę z octem jabłkowym, który również posiada właściwości alkalizujące. Wypicie 8 szklanek wody dziennie naprawdę nie jest trudne, a może zdziałać tak wiele dla naszego zdrowia!